news

هاست ویندوز

کدام هاست برای شما مناسب است ؟

                                                                                                                                                                                                                                       زمان تقریبی مطالعه : 10 دقیقه

 

هنگامی که متوجه می شوید کدام برنامه میزبانی وب برای کسب و کار شما مناسب است،دو گزینه اصلی سرور دارید: میزبانی ویندوز و میزبانی لینوکس. اگر چیزی در مورد چیستی و تفاوت آن‌ها نمی‌دانید، ممکن است با خطر تصمیم‌گیری اشتباه  و در ادامه با مشکلی مواجه شوید که وب‌سایتتان به همان صورتی که درنظر داشتید اجرا نشود.

حتما مطالعه کنید :  هاست چیست ؟ انواع میزبانی وب   

                                                                                                                     

هاست ویندوزی
www.sayanhost.com

برای کمک به شما در اتخاذ بهترین تصمیم برای کسب و کارتان، ما این راهنما را درمورد اینکه هاست ویندوز چیست، برای چه کسی است، و در ارائه دهنده هاست ویندوز به دنبال چه چیزی باشید، گردآوری کرده ایم.

هاست ویندوز چیست؟    

 

هاست ویندوز
www.sayanhost.com

هاست ویندوز میزبان وب سایتی است که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کند.میزبانی سرور ویندوز برای مجموعه ای از صاحبان وب سایت ها انتخاب بهتر و مهمی است که به دنبال طرحی باشندکه ویژگی های خاصی را ارائه می دهد.

این مقاله ی فوق العاده را از دست ندهید :  هاست چیست و چگونه یک هاست فوق‌العاده بخریم؟

 مزیت هاست ویندوز

هاست ویندوز

میزبانی ویندوز برای همه مناسب نیست، اما مزایای منحصر به فردی را برای مشاغلی ارائه می دهد که برای آنها مناسب است :

1. بر روی سیستم عامل آشنای ویندوز (OS) اجرا می شود.ویندوز محبوب ترین سیستم عامل در جهان است. نسخه فعلی سیستم عامل به تنهایی بیش از 400 میلیون کاربر دارد و برخی تخمین ها تعداد کل کاربران را بیش از 1میلیارد می دانند. سیستم ویندوز آشناست و استفاده از آن برای میلیون ها نفر درسراسر جهان ساده است.گفته می شود، وقتی صحبت از میزبانی وب می شود، اکثر صاحبان وب سایت مستقیماً به سیستم عامل وب سرور دسترسی ندارند. با هاست لینوکس، شما معمولا از cPanel استفاده می کنید و با میزبانی سرور ویندوز، گزینه کنترل پنل Plesk را دارید.اما برای هر کسی که قصد دارد مستقیماً از رابط کاربری سرور استفاده کند، میزبانی ویندوز تجربه کاربری بسیار بصری تری نسبت به رابط کاربری لینوکس ارائه می دهد.

2. سازگاری با سایر ابزارهای ویندوز را فراهم می کند.برای بسیاری از مشاغل، این دلیل اصلی انتخاب هاست ویندوز است. اگر کسب و کار شما به تعدادی دیگر از ابزارهای ویندوز وابسته است، انتخاب یک پلتفرم میزبانی وب که با محصولات نرم افزاری و راه حل های مختلف دیگری که به آنها وابسته هستید خوب بازی کند ، کار شما را آسان تر می کند.اگر وب سایت شما با استفاده از میزبانی وب ASP.NET ساخته شده است، باید از یک سرور ویندوز استفاده کنید.شرکت هایی که از سرور زبان پرس و جو ساختاری مایکروسافت (SQL) برای وب سایت و پایگاه داده خود استفاده می کنند نیز باید از میزبانی سرور ویندوز استفاده کنند . اگر کسب و کار شما از Microsoft Exchange  برای سرورایمیل شرکت شما و Microsoft Sharepoint برای مدیریت پروژه و همکاری تیم شما استفاده کند، همین اتفاق می افتد.اساساً، هرچه تجارت شما بیشتر به برنامه های ویندوز وابسته باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که به هاست سرورویندوز نیاز داشته باشید. همیشه می توانید اطمینان داشته باشید که پلت فرم میزبانی وب شما با سایر برنامه های قدیمی شما سازگار است. و به طور قابل‌توجه، می‌توانید اطمینان داشته باشید که هر زمان که سیستم‌عامل شما وبرنامه‌های مرتبط با آن به‌روزرسانی می‌شوند، لازم نیست نگران از دست دادن عملکرد سایر برنامه‌های وابسته به آن‌ها باشید.نکته دیگری که قابل تامل است این است که اکثر مشاغلی که از تعدادی ابزار مبتنی بر ویندوز استفاده می کنند، درحال حاضر بسیاری از متخصصان پشتیبانی فنی را به کار می گیرند که در استفاده، نگهداری و به روز رسانی برنامه های ویندوز متخصص هستند. افرادی که از قبل می دانند چگونه محصولات ویندوز شما را مدیریت کنند، دراستفاده ازهاست سرور ویندوز شما نیز مشکلی نخواهند داشت.

3. دارای کنترل پنل Plesk با کاربری آسان است.در حالی که میزبانی وب لینوکس دارای cPanel است، میزبانی ویندوز دارای کنترل پنلPlesk است (البته باید توجه داشت که Plesk نیز گزینه ای است که با میزبانی لینوکس در دسترس است، فقط به اندازه cPanel با آن استفاده نمیشود). در حالی که بسیاری از کاربرانی که قبلاً با سیستم عامل آشنا هستند می‌توانند مستقیماً از رابط میزبانی سرورویندوز استفاده کنند، آنهایی که چیزی کمی کاربرپسندتر می‌خواهند می‌توانند روی کنترل پنل Plesk حساب کنند تابه‌روزرسانی و تغییرات در وب‌سایت شما آسان‌تر شود.

کنترل پنل plesk میزبان ویندوز    

                                     

کنترل پنل plesk
www.sayanhost.com

 

Plesk یک رابط کاربری بصری ارائه می دهد که به شما امکان می دهد چندین وب سایت و دامنه را ایجاد و مدیریت کنید، حساب های ایمیل راه اندازی کنید و حساب های فروشنده را مدیریت کنید. برخلاف سی پنل، به طور خاص برنیازهای صاحبان وب سایت ها و برنامه های تجاری متمرکز است. با سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس، دروپال و جوملا سازگار است.                                                                                                                                                                                            

کنترل پنل plesk
www.sayanhost.com

همچنین پلسک تعدادی افزونه مختلف را ارائه می دهد که شرکت ها می توانند از آنها برای اضافه کردن عملکردهای بیشتر به کنترل پنل استفاده کنند، از جمله بسیاری از برنامه های افزودنی که امنیت وب سایت را افزایش می دهند،عملکرد وب سایت را بهبود می بخشند یا برنامه های کاربردی جدیدی به وب سایت اضافه می کنند.

چه کسی باید از هاست ویندوز استفاده کند؟

اگر بسیاری از فناوری های کسب و کار شما به ویندوز متکی است، میزبانی سرور ویندوز یک انتخاب طبیعی است. این سروربصورت یکپارچه با همه برنامه‌های دیگری که استفاده می‌کنید کار می‌کند و نیازی به بازسازی یا کار روی چیزی از ابتدا ندارد. ومتخصصان فناوری که شرکت شما برای حفظ درست کارکرد همه سیستم های شما به آنها متکی است، از قبل می دانند که چگونه با سیستم عامل میزبانی ویندوز کار کنند.

در ارائه دهنده هاست ویندوز به دنبال چه چیزی باشید؟

اگر تشخیص داده اید که به هاست سرور ویندوز نیاز دارید، مهم است که شرکت میزبانی وب مناسب را پیدا کنید و برای نیازهای خود برنامه ریزی کنید. هنگام تحقیق در مورد گزینه های خود، در اینجا چند ویژگی خوب وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید.

سازگاری نرم افزار

هر طرح میزبانی ویندوز باید سازگاری مناسبی را که برای همه برنامه ها و نرم افزارهای مبتنی بر ویندوز شما نیاز دارید داشته باشد، از جمله:

  •    ASP Classic
  •    ASP.NET
  •    MSSQL (Microsoft SQL Server)
  •    MS Access (Microsoft Access)
  •    توسعه ویژوال بیسیک
  •    سی شارپ
  •    دسکتاپ از راه دور
  •    Microsoft Exchange
  •    مایکروسافت شیرپوینت

 به دنبال شرکتی باشید که از فایروال ها برای محافظت از سرورهای خود استفاده می کند و گواهینامه SSL را به عنوان بخشی از پیشنهادات خود ارائه می دهد.

سایان هاست در همین راستا در تلاش است تا با ارائه ی بهترین و به صرفه ترین پلن ها و خدمات هاست  شامل ارائه ی گواهینامه ی SSL رایگان , بکاپ گیری منظم , گارانتی آپتایم 99.9% و پشتیبانی 24 ساعته و ... به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای مشتریان خود باشد.