news

اهمیت بکاپ گیری

چرا باید از سایت بکاپ بگیریم ؟

 

10 دلیل مهم که باید از سایتتان بکاپ بگیرید :

در اینجا موارد زیادی وجود دارد که می توانید برای ایمن نگه داشتن وب سایت خود انجام دهید، از انتخاب یک میزبان وب خوب گرفته تا استفاده از رمزهای عبور قوی(گواهینامه SSL). با این حال، مهم‌ترین قدمی که می‌توانید بردارید این است که پشتیبان‌گیری از وب‌سایت را در اوایل و اغلب انجام دهید.داشتن یک نسخه پشتیبان به روز از سایت شما می تواند در بسیاری از شرایط به شما کمک کند. اگر اطلاعات مهمی را از دست دادید یا وب سایت شما هک شد، داشتن یک نسخه پشتیبان که به راحتی در دسترس است می تواندمشکلات شما را حل کند. به علاوه، اغلب بیشتر از چند دقیقه طول نمی کشد تا آن فایل پشتیبان آماده شود.

بکاپ

در این مقاله، 10 دلیل را برای شما توضیح می دهیم که چرا باید فوراً از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

1. محافظت در برابر خطای انسانی

هر کسی هر از گاهی اشتباه می کند. ممکن است یک فایل مهم را در وب سایت خود حذف کنید، تغییری ایجاد کنیدکه برخی از عملکردهای آن را خراب کند و غیره. راه هایی برای رفع این نوع خطاها وجود دارد، اما در تجربه ما، تعدادکمی از آنها به اندازه بازیابی نسخه پشتیبان قبلی کارآمد هستند.

خطای انسانی

برای درک این موضوع، تصور کنید که بخش قابل توجهی از وب سایت شما از کار می افتد. شما دو گزینه دارید:

مشکل را شناسایی کنید و به دنبال راهی برای حل آن باشید.

آخرین نسخه پشتیبان وب سایت خود را بازیابی کنید و ادامه دهید.

بسته به اینکه مشکل چقدر جدی باشد، روش اول می تواند سریع باشد یا زمان زیادی ببرد. با این حال، با رویکرد دوم،می توانید سایت خود را به سرعت راه اندازی کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک نسخه پشتیبان به اندازه کافی به روز است که هیچ داده ارزشمندی را از دست ندهید.نکته اصلی این است که پشتیبان گیری می تواند شما را در شرایطی که شما یا شخص دیگری در سایت خود اشتباه میکند نجات دهد. برای اینکه تا حد ممکن ایمن باشید، می‌خواهید مکرراً آن نسخه‌های پشتیبان را تهیه کنید - حتی به صورت روزانه (به خواندن ادامه دهید تا بدانید sayanhost  چگونه این فرآیند را ساده می‌کند)

2. معکوس کردن مشکلات در طول به روز رسانی

به روز رسانی برای حفظ عملکرد روان سایت شما ضروری است. در عین حال، انجام به روز رسانی سایت خود فقط برای مشاهده اشتباهی غیرمنتظره چندان کار غیرمعمولی به نظر نمیرسد. این بدان معنا نیست که نباید تغییراتی ایجادکنید بلکه فقط باید با خیال راحت آنها را دنبال کنید.

بروزرسانی

در حالت ایده آل، یک سیستم پشتیبان گیری خودکار برای سایت خود راه اندازی خواهید کرد. به این ترتیب، اگر هریک از مؤلفه‌های کلیدی آن را به‌روزرسانی کنید، یک نقطه بازیابی اخیر در دسترس خواهید داشت. همچنین هوشمندانه است که قبل از شروع به کار کردن با وب سایت خود، یک نسخه پشتیبان دستی تهیه کنید.ممکن است چند دقیقه یا بیشتر طول بکشد تا آن نسخه پشتیبان آماده شود. با این حال، در صورت بروز مشکل درطول فرآیند به‌روزرسانی از این وقت گذاری خوشحال خواهید شد.

3. از , از دست دادن داده ها جلوگیری کنید

تصور کنید که یک وبلاگ با صدها پست دارید و یکی از اعضای تیم شما به اشتباه یک (یا چند) از آنها را حذف می کند.در گذشته، ما شاهد بودیم که افرادی کل کتابخانه‌های محتوا را حذف می‌کردند، زیرا نمی‌دانستند چه کار می‌کنند یا به کاربران خاصی امتیازات زیادی می‌دادند.یکی از دلایل اصلی برای حفظ یک سیستم پشتیبان، اطمینان از ایمن بودن اطلاعات شما است، حتی در شرایطی مانندآنچه در بالا توضیح داده شد. این بدان معناست که شما باید یک نسخه پشتیبان کامل از سایت خود داشته باشید وهمین امر در مورد اطلاعات شخصی شما نیز صدق می کند.

حذف داده

علاوه بر این، از دست دادن داده ها می تواند رخ دهد حتی اگر خطای انسانی وجود نداشته باشد. این بدان معناست که داشتن پشتیبان‌گیری ضروری است، حتی اگر شما و تیمتان بدانید که چه کاری انجام می‌دهید.اگر نگران از دست دادن داده‌های مهم هستید، توصیه می‌کنیم یک قدم جلوتر بروید. نه تنها باید چندین نسخه پشتیبان در دسترس داشته باشید، بلکه باید از نگهداری همه آنها در یک مکان نیز اجتناب کنید. توصیه می‌کنیم آخرین نسخه‌های پشتیبان خود را در فضای ابری آپلود کنید، و همچنین به‌خاطر افزونگی، یک نسخه از آن را در سرور خود نگه دارید.

4. پس از نصب های جدید، مشکلات سازگاری را برطرف کنید

اگر از وردپرس یا هر سیستم مدیریت محتوا (CMS) دیگری استفاده می‌کنید، احتمالاً به افزونه‌هایی مانند تم‌ها و افزونه‌ها اعتماد زیادی دارید. هر دو نوع ابزار می توانند فوق العاده مفید باشند. با این حال، هر بار که یک افزونه جدید نصب می‌کنید، عنصری را معرفی می‌کنید که ممکن است به خوبی با بقیه اکوسیستم سایت بازی نکند.

در مقاله ی  بهترین افزونه های بکاپ گیری از وردپرس  افزونه های بکاپ گیری وردپرس را معرفی کرده ایم.
وردپرس

درست مانند به روز رسانی ها، این بدان معنا نیست که باید از افزونه ها و تم ها اجتناب کنید. در عوض، کاری که باید انجام دهید این است که مراقب مواردی که نصب می کنید باشید. مطمئن شوید که نظرات و رتبه‌بندی‌های خوبی دارند و توسعه‌دهندگان مرتباً آن‌ها را به‌روزرسانی می‌کنند.همچنین می‌خواهید قبل از فعال‌سازی یک تم جدید یا افزونه وردپرس، از وب‌سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید،فقط برای اینکه ایمن باشید. با این رویکرد، اگر مشکل سازگاری ظاهر شود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به نسخه پشتیبان قبلی برگردید. سپس، شما می توانید یک ابزار جایگزین را نصب کنید.

5. آلودگی های بدافزار را برطرف کنید

بسیاری از مردم بدافزار را چیزی می دانند که فقط می تواند بر رایانه های شخصی تأثیر بگذارد. با این حال، تعداد شگفت انگیزی از وب سایت ها به نوعی بدافزار آلوده شده اند و تعداد بیشتری از آنها در برابر آن آسیب پذیر هستند.حتی اگر در مورد امنیت وب سایت فعال باشید، مهاجمان تکنیک های بسیار پیچیده ای  دارند. همچنین، به خاطرداشته باشید که حتی وب سایت های کوچکتر و کمتر شناخته شده نیز از حملات در امان نیستند. به عنوان مثال،کاربران وردپرس اغلب با تهدیداتی از سوی ربات هایی مواجه می شوند که به دنبال آسیب پذیری هایی هستند که می توانند از آنها سوء استفاده کنند.

بدافزار

عیب‌یابی بدافزار می‌تواند بسیار مشکل باشد زیرا تشخیص اینکه چه زمانی سایت شما کاملاً تمیز است دشوار است.حتی در این صورت، اگر "حفره" امنیتی را که منجر به آلودگی شده است شناسایی و اصلاح نکنید، آسیب پذیر خواهیدبود. تهیه نسخه پشتیبان آماده به کار به شما کمک می کند تا وب سایت خود را سریعتر تمیز کنید.

6. ارائه حفاظت در برابر هکرها

هکر

همچنین ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که مهاجمان سعی می کنند مستقیماً به سایت شما دسترسی پیدا کنند تا آن را خراب کنند یا اطلاعات مهم را سرقت کنند. برای مثال، اگر شخصی موفق به نقض یک حساب کاربری با امتیازات مدیریتی شود، ممکن است اعتبار آن را تغییر دهد تا شما را از سایت خود قفل کند.

هکر

 

اگر اقدامات احتیاطی درست را انجام دهید، نباید این اتفاق بیفتد. فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای (2FA) در سایت شما بسیار مهم است. با این حال، اگر یک هک وجود دارد، سه راه وجود دارد که می توانید ادامه دهید:

  • سعی کنید از طریق ایمیل خود دسترسی به حساب خود را بازیابی کنید.
  • با ارائه دهنده میزبانی وب خود تماس بگیرید تا از آنها کمک بخواهید.
  • یک نسخه پشتیبان از پنل میزبان خود بازیابی کنید.

گزینه اول ممکن است همیشه کار نکند زیرا مهاجمان احتمالاً ایمیل مرتبط با حساب را بلافاصله تغییر می دهند. اگر از یک میزبان وب معتبر استفاده می کنید، شرکت باید بتواند به شما کمک کند – اما این ممکن است زمان بر باشد.از سوی دیگر، بازیابی یک نسخه پشتیبان می تواند به شما کمک کند تا کنترل سایت خود را به سرعت به دست آورید.پس از انجام این کار، می توانید اعتبار خود را به روز کنید تا مطمئن شوید که مهاجمان یک بار دیگر قفل می شوند.

7. فرآیند مهاجرت میزبان های وب را ساده کنید

در یک دنیای عالی، نیازی به تغییر میزبان وب ندارید. با این حال، بسیاری از مردم در انتخاب اولین ارائه‌دهنده‌ای که با آن برخورد می‌کنند اشتباه می‌کنند که مناسب به نظر می‌رسد. این بدان معناست که ممکن است در مقطعی نیاز به مهاجرت از یک میزبان وب به میزبان دیگر داشته باشید. این فرآیند شامل انتقال تمام فایل های سایت شما از یک سرور به سرور دیگر است. خبر خوب این است که اگر توصیه های ما را جدی گرفته اید، در حال حاضر چندین نسخه کامل از وب سایت خود را آماده راه اندازی کرده اید.

انتقال هاست

راه های زیادی وجود دارد که می توانید از پشتیبان گیری برای انتقال وب سایت خود استفاده کنید. می توانید فایل ها را به صورت دستی کپی کنید، از ابزارهای اختصاصی استفاده کنید یا از ارائه دهنده جدید خود بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. در هر صورت، داشتن یک نسخه پشتیبان آماده به این معنی است که در صورت نیاز می‌توانید میزبان‌های وب را در یک لحظه تغییر دهید، که به شما آزادی زیادی می‌دهد.

8. ایجاد یک نسخه آزمایشی از وب سایت خود را آسان کنید

هر زمان که می خواهید تغییر قابل توجهی در سایت خود ایجاد کنید، مطمئن ترین راه برای انجام این کار استفاده از یک محیط تست است. به این ترتیب، اگر مشکلی در حین یا پس از به‌روزرسانی پیش آمد، می‌توانید از تأثیر آن بر وب‌سایت زنده خود جلوگیری کنید.

نسخه آزمایشی

برای انجام این کار، به چیزی نیاز دارید که به آن سایت مرحله‌بندی می‌گویند. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید برای ایجاد یکی از آنها استفاده کنید، و همه آنها بسیار ساده هستند. علاوه بر این، داشتن یک نسخه پشتیبان به روز از سایت خود به این معنی است که می توانید در عرض چند دقیقه آماده راه اندازی یک نسخه استیجینگ باشید.

9. از یک جریان درآمد بدون وقفه اطمینان حاصل کنید

اگر از وب سایت خود درآمد کسب می کنید، باید اطمینان حاصل کنید که همیشه در دسترس است. هر دقیقه ای که کار نمی کند می تواند برای شما هزینه داشته باشد. آمازون تخمین زد که صرفاً برای اینکه ایده ای از مخاطرات داشته باشید، مدت کوتاهی تعطیلی در طول رویداد Prime Day خود بین 72 تا 99 میلیون دلار هزینه داشت.

 

ضررمالی

اگر یک کسب و کار کوچک دارید، احتمالاً با این نوع اعداد کار نمی کنید. با این حال، این بدان معناست که حتی مهم‌تر است که به دلیل مشکلاتی که در وب سایت شما وجود دارد، هیچ درآمد احتمالی را از دست ندهید. یک ساعت (یا یک روز!) درآمد از دست رفته می تواند ضربه مهمی برای هر کسب و کاری باشد.همانطور که قبلا ذکر کردیم، عیب یابی مشکلات غیرمنتظره از ابتدا می تواند زمان زیادی را ببرد. از سوی دیگر، اگر بتوانید یک نسخه پشتیبان را بازیابی کنید، وب سایت خود را دوباره آنلاین خواهید کرد و به سرعت درآمد کسب خواهید کرد. سپس می توانید وقت خود را صرف این کنید که متوجه شوید چه چیزی در ابتدا اشتباه بوده و از تکرارآن جلوگیری کنید.

10. شیوه های امنیتی قوی را تقویت کنید

واقعیت این است که نسخه های پشتیبان تقریباً به اندازه نان تکه تکه شده هستند. به علاوه، شما گزینه های زیادی برای نحوه پشتیبان گیری از سایت خود دارید که بهانه ای برای انجام ندادن آن وجود ندارد. به طور کلی پشتیبان گیری از داده های خود سنگ بنای امنیت دیجیتال خوب است.

امنیت سایت

اگر وب‌سایت خود را جدی می‌گیرید، می‌خواهید بهترین روش‌های امنیتی دیگری را که می‌توانید پیاده‌سازی کنید، مطالعه کنید. با این حال، اولین قدم این است که فوراً یک نسخه پشتیبان ایجاد کنید و این فرآیند را اغلب تکرار کنید. دیر یا زود، سایت شما را نجات می دهد، بنابراین اکنون بهترین زمان برای شروع است. 

نحوه انجام یک نسخه پشتیبان از وب سایت

همانطور که اشاره کردیم، راه های زیادی وجود دارد که می توانید از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برخی از میزبان‌های وب این کار را برای شما انجام می‌دهند و برخی دیگر به شما امکان می‌دهند در صورت درخواست از کنترل پنل خود پشتیبان تهیه کنید. اگر رویکرد دستی تری را ترجیح می دهید، می توانید فایل های خود را با استفاده از پروتکل انتقال فایل (FTP) کپی کنید یا یک افزونه پشتیبان تنظیم کنید. هر استراتژی که استفاده می کنید خوب است تا زمانی که چندین نسخه پشتیبان داشته باشید و آنها را اغلب ایجادکنید. برای حداکثر امنیت، توصیه می کنیم چندین نسخه پشتیبان تکراری را در مکان های مختلف نگه دارید. به این ترتیب، حتی اگر یکی را از دست بدهید، یک نسخه پشتیبان از نسخه پشتیبان خود خواهید داشت. این تقریباً تا آنجاکه می توانید ایمن است.

اگر کاربر سایان هاست هستید، پس در دستان خوبی هستید! ما روزانه به طور خودکار از وب سایت شما نسخه پشتیبان تهیه می کنیم. به علاوه، به لطف به‌روزرسانی اخیر، اکنون می‌توانید هر زمان که بخواهید از طریق کنترل پنل خود پشتیبان‌گیری ایجاد کنید. همچنین می‌توانید در صورت مواجهه با هر یک از موقعیت‌هایی که در این پست توضیح داده‌ایم، نسخه‌های پشتیبان خود را به همان سرعت بازیابی کنید.

همیشه آماده باشید

«یک نسخه پشتیبان تهیه کنید» یکی از توصیه‌هایی است که اغلب در مورد امنیت دیجیتال شنیده می‌شود. اگر به طور منظم از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، در صورت بروز مشکل، راه حل سریعی خواهید داشت. به عنوان مثال، در صورت نیاز به عیب یابی یا بازیابی اطلاعات از دست رفته، داشتن یک نسخه پشتیبان می تواند شما را از سردردهای زیادی نجات دهد.